Cursist kan niet inloggen

Bij het inloggen moet de cursist drie velden invullen: gebruikersnaam, wachtwoord en instellingscode (zie ook inloggen als cursist). Wanneer de cursist één van deze onderdelen onjuist heeft ingevoerd wordt er een foutmelding getoond.

De cursist kan dan nogmaals proberen in te loggen. Let op: het wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Controleer daarom of de Caps Lock-toets op het toetsenbord niet per ongeluk aanstaat. Blijft de foutmelding verschijnen? Dan is er een aantal mogelijke oorzaken, die hieronder nader worden toegelicht. Lukt het niet om het probleem op te lossen, neem dan contact op met de Klantenservice via 088 556 9800.

De cursist is zijn wachtwoord vergeten

Het kan zijn dat de cursist zijn wachtwoord is vergeten. Als de cursist zijn wachtwoord is vergeten, kunt u twee dingen doen. Vaak wordt er gebruikgemaakt van een wachtwoordsystematiek. Is er sprake van een koppeling met een administratiesysteem, dan is het wachtwoord voor het Toetsplatform Taal automatisch gekoppeld aan het account van de cursist. U kunt de wachtwoordsystematiek opvragen bij de beheerder binnen de instelling. Het is ook mogelijk om nieuwe inloggegevens op te vragen bij de instellingsbeheerder. De instellingsbeheerder kan dan een nieuw wachtwoord voor de cursist genereren. Ga voor meer informatie hierover naar handmatig nieuwe wachtwoorden aanmaken in het Toetsplatform Taal.

De cursist is geblokkeerd

Als er gebruik wordt gemaakt van een multi-inlog check op basis van cookies en IP-adres wordt de cursist na de tweede inlogpoging geblokkeerd wanneer hij niet of niet goed uitlogt uit het Toetsplatform Taal. In dit geval verschijnt de melding ‘Gebruiker geblokkeerd’.

Een docent of beheerder kan deze blokkering opheffen. Ga hiervoor naar het tabblad ‘Gebruikers=>gebruikers’. Zoek de gebruikersnaam en zet het vinku voor deze naam aan. Kies bij de knop ‘Acties’ voor ‘Verander status’.

Er verschijnt een melding in beeld. Verander de status naar actief en bevestig met ‘Verander status’. De cursist kan weer inloggen.

De cursist heeft de status inactief of is gearchiveerd

Wanneer een cursist de status ’Inactief’ heeft, is het voor de cursist niet mogelijk om in te loggen in het systeem. Hetzelfde geldt als de cursist gearchiveerd of geblokkeerd is. U kunt de status van de cursist dan weer wijzigen naar ‘Actief’ zodat de cursist weer in kan loggen. Ga voor meer informatie hierover naar handmatig inactieve of gearchiveerde gebruikers weer actief maken in het Toetsplatform Taal.