Bureau ICE Handleidingen
Login op jij!
Thuis > Handleiding JIJ! LVS > Veelgestelde vragen
  • OVER
    JIJ! Leerlingvolgsysteem
  • STAP 1
    Voorbereiding
    • Systeemeisen
    • Gebruikersrollen in JIJ! LVS
    • Beheer
      • Beheer vanuit koppeling Magister of SOMtoday
        • Resultaatkoppeling Magister
        • Resultaatkoppeling SOMtoday
      • Instellinggegevens inzien
        • Algemene informatie inzien
        • Licentie inzien
        • Instellingen van webservice inzien
      • Afdelingsgegevens inzien
    • Gebruikers aanmaken en wijzigen in het JIJ! LVS
      • Wachtwoord wijzigen
      • Handmatig nieuwe gebruikers toevoegen in JIJ! LVS
        • Een medewerker toevoegen
        • Een leerling toevoegen
      • Handmatig gebruikersgegevens wijzigen in het JIJ! LVS
        • Leerlingaccounts samenvoegen
        • Gebruikersgegevens van een medewerker wijzigen
        • Gebruikersgegevens van een leerling wijzigen
      • Handmatig hulpmiddelen toekennen in het JIJ! LVS
      • Handmatig gebruikers deactiveren in het JIJ! LVS
  • STAP 2
    Toetsen en toetsplan
    • Toetsen in het JIJ! LVS
      • Nederlands Meijerink
        • Lezen
        • Kijken-luisteren
        • Taalverzorging
        • Schrijfinzicht
        • Woordenschat
      • Nederlands ERK
        • Lezen
        • Luisteren
      • Engels ERK
        • Lezen
        • Luisteren
      • Duits ERK
        • Lezen
        • Luisteren
      • Frans ERK
        • Lezen
      • Spaans ERK
        • Lezen
        • Luisteren
      • Toetsen voor EOA
        • Rekentoets <1F-1F taalloos
        • Taalleerbaarheidstoets
      • Rekenen Meijerink
      • Leerlijntoetsen
      • Toets vooraf inzien
    • Wanneer neem je welke toets af?
    • Waarom toetsroutes?
    • Waarom een toetsplan?
    • Toetsplan invoeren in het JIJ! LVS
      • Toetsplan invoeren
      • Toetsplan beheren
      • Toetsplan inzien
  • STAP 3
    Organiseren
    • Toetsen inplannen
    • Toetsen inplannen vanuit de toetsroute
    • Ingeplande toetsen inzien, wijzigen of verwijderen
  • STAP 4
    Afname
    • Afnamecondities
      • Voorbereiding digitale afname
      • Voorbereiding niet-digitale afname
    • De toetsspeler
    • Problemen tijdens de afname
      • Leerling kan niet inloggen
      • Toets is niet ingepland
        • De toets is niet ingepland
        • De toets is ingepland voor een later moment
      • Verkeerde toets is ingepland
      • Problemen met internet
      • Een leerling sluit per ongeluk de browser af
    • Inloggen als leerling
  • STAP 5
    Beoordelen
    • Toetsen beoordelen in JIJ! LVS
      • Beoordelaars toewijzen in JIJ! LVS
      • Een toets beoordelen in JIJ! LVS
  • STAP 6
    Resultaten genereren en interpreteren
    • Typen toetsresultaten in het JIJ! LVS
      • Niveau
        • Referentieniveaus
        • ERK-niveaus
      • Ontwikkelscore
      • Cijfer
        • Algemene uitgangspunten cijferbepaling
        • Cijferbepaling niveautoetsen
        • Cijferbepaling combinatietoetsen
        • Overzicht drempels en cesuren
        • Cijfer verbergen
    • Toetsresultaten bekijken in het JIJ! LVS
      • Toetsresultaten bekijken
      • Exports genereren
    • Toetsresultaten interpreteren
      • Interpreteren toetsresultaten
      • Interpreteren toetsresultaten leerlijntoetsen
      • Interpreteren voortgang
  • FAQ
    Veelgestelde vragen
    • Over het JIJ! LVS
      • Waarom JIJ! LVS
    • Voorbereiding
      • Is het mogelijk om een koppeling te maken tussen het JIJ! LVS en administratiesystemen?
    • Toetsen en het toetsplan
      • Welke toetsen staan er in het JIJ! LVS
      • Wat is een toetsplan?
    • Organiseren
      • Kan ik als docent ook een toets inzien?
      • Hoe stel ik aparte afnameperiodes in voor verschillende klassen?
    • Afname
      • Waar moet ik rekening mee houden bij het afnemen van een toets?
      • Welke extra ondersteuning is toegestaan voor leerlingen met dyslexie of dyscalculie?
      • Wat kan ik doen om frauderen bij een toetsafname te voorkomen?
      • De leerling kan niet inloggen. Wat moet ik doen?
    • Resultaten genereren en interpreteren
      • Hoe kan ik de toetsresultaten van leerlingen bekijken?
      • Welke informatie kan ik uit de toetsresultaten halen?
Klantenservice

ma t/m vrij van 08:30 - 17:00
088 556 9800
klantenservice@bureau-ice.nl

Terug naar overzicht
  • download als pdf
  • per e-mail delen
  • printen

Veelgestelde vragen

Over het JIJ! LVS
Waarom JIJ! LVS?

Inloggen
Wachtwoord wijzigen

Voorbereiding
Is het mogelijk om een koppeling te maken tussen het JIJ! LVS en administratiesystemen?

Toetsen en het toetsplan
Welke toetsen staan er in het JIJ! LVS?
Wat is een toetsplan?

Organiseren
Kan ik als docent ook een toets inzien?
Hoe stel ik aparte afnameperiodes in voor verschillende klassen?

Afname
Waar moet ik rekening mee houden bij het afnemen van een toets? 
Welke extra ondersteuning is toegestaan voor leerlingen met dyslexie of dyscalculie? 
Wat kan ik doen om frauderen bij een toetsafname te voorkomen? 
De leerling kan niet inloggen. Wat moet ik doen? 

Resultaten genereren en interpreteren
Hoe kan ik de toetsresultaten van leerlingen bekijken? 
Welke informatie kan ik uit de toetsresultaten halen? 

Evalueren en analyseren
Welke informatie kan ik uit de beschikbare rapportages halen?
Hoe kan ik rapportages bekijken?

 

  • Bureau ICE

  • Postbus 189
    4100 AD Culemborg
    Godfried Bomansstraat 4
    4103 WR Culemborg Gelderland Nederland

Klantenservice

ma t/m vrij van 08:30 - 17:00
088 556 9800
klantenservice@bureau-ice.nl

IEP

iep@bureau-ice.nl

JIJ!

jij@bureau-ice.nl

TOA

toa@bureau-ice.nl

Algemene Voorwaarden  |   Inkoopvoorwaarden  |   Disclaimer  |  Privacy statement  |  Contact
A Sanoma company
© 2022 Bureau ICE  -  Alle rechten voorbehouden