Bureau ICE Handleidingen
Login op jij!
Thuis > Handleiding JIJ! LVS > Veelgestelde vragen
  • START
    Snel op weg met het JIJ! LVS
  • STAP 1
    Voorbereiding
    • Systeemeisen
    • Gebruikersrollen in JIJ! LVS
    • Beheer
      • Beheer vanuit koppeling Magister of SOMtoday
        • Gebruikerskoppeling Magister
        • Gebruikerskoppeling SOMtoday
        • Resultatenkoppeling
      • Instellinggegevens inzien
        • Algemene informatie inzien
        • Licentie inzien
        • Instellingen van LAS koppeling per vestiging inzien
      • Vestiging gegevens inzien
    • Gebruikers aanmaken en wijzigen in het JIJ! LVS
      • Wachtwoord wijzigen
        • Wachtwoord wijzigen medewerker
        • Wachtwoord wijzigen leerling
      • Handmatig nieuwe gebruikers toevoegen in JIJ! LVS
        • Een medewerker toevoegen
        • Een leerling toevoegen
      • Handmatig gebruikersgegevens wijzigen in het JIJ! LVS
        • Gebruikersgegevens van een medewerker wijzigen
        • Gebruikersgegevens van een leerling wijzigen
      • Hulpmiddelen toekennen aan leerlingen
        • Handmatig hulpmiddelen aanzetten
        • Hulpmiddelen importeren
      • Handmatig gebruikers deactiveren in het JIJ! LVS
      • Leerlingen importeren
        • Leerlinggegevens importeren in het JIJ! LVS
        • Wachtwoorden importeren
  • STAP 2
    Toetsaanbod
    • Toetsen in het JIJ! LVS
      • Nederlands Meijerink
        • Lezen
        • Kijken-luisteren
        • Taalverzorging
        • Schrijfinzicht
        • Woordenschat
      • Nederlands ERK
        • Lezen
        • Luisteren
      • Engels ERK
        • Lezen
        • Luisteren
      • Duits ERK
        • Lezen
        • Luisteren
      • Frans ERK
        • Lezen
      • Spaans ERK
        • Lezen
        • Luisteren
      • Toetsen voor EOA
        • Rekentoets <1F-1F taalloos
        • Taalleerbaarheidstoets
      • Rekenen Meijerink
      • Wiskunde Kerndoeltoetsen
    • Wanneer neem je welke toets af?
    • Waarom toetsroutes?
    • Waarom een toetsplan?
  • STAP 3
    Organiseren
    • Dashboard
    • Toetsen inplannen
      • TIK | Toets Informatie Kaart
      • Toetsen inplannen vanuit de toetsroute
    • Ingeplande toetsen wijzigen of intrekken
  • STAP 4
    Afname
    • Afnamecondities
      • Voorbereiding digitale afname
      • Voorbereiding niet-digitale afname
    • De toetsspeler
    • Problemen tijdens de afname
      • Leerling kan niet inloggen
      • Toets is niet ingepland
        • De toets is niet ingepland
        • De toets is ingepland voor een later moment
      • Verkeerde toets is ingepland
      • Problemen met internet
      • Een leerling sluit per ongeluk de browser af
    • Inloggen
      • Inloggen als leerling
      • Inloggen als medewerker
      • Inloggen via Entree
  • STAP 5
    Beoordelen
    • Toetsen beoordelen in JIJ! LVS
      • Een toets beoordelen in JIJ! LVS
  • STAP 6
    Resultaten genereren en interpreteren
    • Toetsresultaten inzien
      • Leerlingresultaten
    • Typen toetsresultaten in het JIJ! LVS
      • Niveau
        • Referentieniveaus
        • ERK-niveaus
      • Ontwikkelscore
      • Cijfer
        • Algemene uitgangspunten cijferbepaling
        • Cijferbepaling niveautoetsen
        • Cijferbepaling combinatietoetsen
        • Overzicht drempels en cesuren
        • Cijfer verbergen
    • Toetsresultaten interpreteren
      • Interpreteren toetsresultaten
      • Interpreteren toetsresultaten leerlijntoetsen
      • Interpreteren voortgang
    • Resultaten exporteren
  • FAQ
    Veelgestelde vragen
    • Over het JIJ! LVS
      • Waarom JIJ! LVS
    • Voorbereiding
      • Is het mogelijk om een koppeling te maken tussen het JIJ! LVS en administratiesystemen?
    • Toetsen en het toetsplan
      • Welke toetsen staan er in het JIJ! LVS
      • Wat is een toetsplan?
    • Organiseren
      • Kan ik als docent ook een toets inzien?
      • Hoe stel ik aparte afnameperiodes in voor verschillende klassen?
    • Afname
      • Waar moet ik rekening mee houden bij het afnemen van een toets?
      • Welke extra ondersteuning is toegestaan voor leerlingen met dyslexie of dyscalculie?
      • Wat kan ik doen om frauderen bij een toetsafname te voorkomen?
      • De leerling kan niet inloggen. Wat moet ik doen?
    • Resultaten genereren en interpreteren
      • Hoe kan ik de toetsresultaten van leerlingen bekijken?
      • Welke informatie kan ik uit de toetsresultaten halen?
Klantenservice

ma t/m vrij van 08:30 - 17:00
088 556 9800
klantenservice@bureau-ice.nl

Terug naar overzicht
  • download als pdf
  • per e-mail delen
  • printen

Veelgestelde vragen

Over het JIJ! LVS
Waarom JIJ! LVS?

Inloggen
Wachtwoord wijzigen

Voorbereiding
Is het mogelijk om een koppeling te maken tussen het JIJ! LVS en administratiesystemen?

Toetsen en het toetsplan
Welke toetsen staan er in het JIJ! LVS?
Wat is een toetsplan?

Organiseren
 

Afname
Waar moet ik rekening mee houden bij het afnemen van een toets? 
Welke extra ondersteuning is toegestaan voor leerlingen met dyslexie of dyscalculie? 
Wat kan ik doen om frauderen bij een toetsafname te voorkomen? 
De leerling kan niet inloggen. Wat moet ik doen? 

Resultaten genereren en interpreteren
Hoe kan ik de toetsresultaten van leerlingen bekijken? 
Welke informatie kan ik uit de toetsresultaten halen? 

Evalueren en analyseren
Welke informatie kan ik uit de beschikbare rapportages halen?
Hoe kan ik rapportages bekijken?

 

  • Bureau ICE

  • Postbus 233
    5201 AE 's-Hertogenbosch
    Magistratenlaan 140
    5223 MB 's-Hertogenbosch Noord-Brabant Nederland

Klantenservice

ma t/m vrij van 08:30 - 17:00
088 556 9800
klantenservice@bureau-ice.nl

IEP

iep@bureau-ice.nl

JIJ!

jij@bureau-ice.nl

TOA

toa@bureau-ice.nl

Algemene Voorwaarden  |   Inkoopvoorwaarden  |   Disclaimer  |  Privacy statement  |  Contact
A Sanoma company
© 2023 Bureau ICE  -  Alle rechten voorbehouden